پیگیری‌نشدن پرونده به‌صورت جدی از سوی مسئولان پلیس و دستگاه قضایی و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی، دردسرهای تازه‌ای است که گریبان ۲ خواهر مرندی را که چندی پیش قربانی اسیدپاشی شدند، گرفته است.

عامل اين اسيدپاشي، خواستگار سمج يكي از خواهران بود كه وقتي از او جواب رد شنيد، تصميم گرفت به روي هر دو خواهر اسيد بپاشد.اين حادثه هولناك ساعت 5:30بعدازظهر نهم آبان‌ در يكي از محله‌هاي شهر مرند در آذربايجان شرقي رخ داد. آن روز الناز و ندا، 2خواهر جوان مرندي از محل كارشان به خانه برمي‌گشتند كه در نزديكي خانه دچار حادثه هولناكي شدند.

مرد ناشناسي كه كلاه لبه‌دار به سر و عينكي دودي به چشم داشت، در گوشه‌اي ايستاده بود و وقتي 2خواهر از مقابلش عبور كردند به سمت آنها رفت و در چشم‌ برهم‌زدني محتويات ظرفي را كه به‌دست داشت، به‌صورت آنها پاشيد و پا به فرار گذاشت. لحظاتي بعد صداي فرياد كمك‌خواهي 2خواهر فضاي كوچه را پر كرد و يكي از رهگذران به كمكشان رفت و آنها را به بيمارستان برد. 2دختر جوان تحت درمان قرار گرفتند اما بررسي‌ها نشان مي‌داد كه شدت آسيب‌ديدگي خواهر بزرگ‌تر بيشتر از خواهر كوچك‌تر است.

  • خواستگار كينه‌جو

همزمان با اين حادثه، مأموران پليس وارد عمل شدند و طولي نكشيد كه مشخص شد عامل اسيدپاشي خواستگار ناكام خواهر بزرگ‌تر بوده است. اين مرد 40روز قبل از حادثه به همراه خواهرش به خواستگاري الناز 33ساله رفته بود و هرچند الناز با ازدواج با او مخالفتي نداشت اما آنها پس از تحقيقات اوليه درباره مرد جوان متوجه راز بزرگي شدند. آنها فهميدند كه مرد جوان برخلاف ادعايش، متاهل و داراي 2فرزند است و براي اينكه خانواده الناز را فريب دهد، وانمود كرده بود كه مجرد است.

با افشاي اين راز، پدر الناز به مرد جوان جواب رد داد و از او خواست كه ديگر مقابل خانه‌اش آفتابي نشود اما مرد جوان كه از اين خانواده كينه به دل گرفته بود، نقشه انتقام‌جويي كشيد. او پس از تهيه اسيد، با استفاده از عينك و كلاه، تغيير قيافه داد و روز حادثه با كمين در مسير رفت‌وآمد الناز و خواهرش به روي آنها اسيد پاشيد.

با اين اطلاعات، مأموران راهي محل زندگي مرد جوان شدند و او را دستگير كردند. او در اعترافاتش گفت كه فقط قصد اسيدپاشي به الناز را داشته و قصد نداشته به خواهرش آسيب برساند. پس از اعترافات او، براي وي قرار قانوني صادر شد و اين در حالي بود كه تلاش پزشكان براي درمان 2خواهر جوان ادامه داشت.

خواهر بزرگ‌تر قربانيان روز گذشته در توضيح وضعيت آنها گفت: خوشبختانه خواهر كوچك‌ترم كه در اين حادثه كمتر آسيب ديده بود، از بيمارستان مرخص شد. اما الناز قرار است تحت عمل جراحي صورت قرار بگيرد. او در بيمارستاني در تبريز بستري است و هر چند اسيد به بينايي‌اش آسيب وارد نكرده اما باعث شده كه صورتش دچار سوختگي شديد شود.

او ادامه مي‌دهد: هزينه درمان خواهر كوچكم 6ميليون تومان است كه چون پولي نداشتيم، سند خانه يكي از آشنايان در گرو بيمارستان است و معلوم نيست هزينه درمان الناز چقدر خواهد شد. او از وضعيت رسيدگي به پرونده هم گلايه مي‌كند و مي‌گويد: هنوز شكايت نكرده‌ايم، چون مي‌گويند كه بايد الناز خوب شود و خودش شكايت كند.

از طرفي هر جا مي‌رويم، مي‌گويند كه چون ماجرا شخصي بوده، بايد خودتان مراقب مي‌بوديد كه چنين حادثه‌اي اتفاق نيفتد. حتي برخي شايعه كرده‌اند كه متهم پرونده با سپردن وثيقه آزاد شده و همه اينها ما را نگران كرده كه پرونده به‌صورت جدي رسيدگي نشود. او ادامه مي‌دهد: شايد اگر عاملان اسيدپاشي‌هاي اصفهان و ديگر اسيدپاشي‌ها به سزاي عملشان مي‌رسيدند، ديگر كسي جرأت نمي‌كرد اينطور با زندگي يك دختر بازي كند و از مسئولان مي‌خواهيم كه نگذارند حق خواهرانم پايمال شود.

کد خبر 314606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha